17.11.09

Hej jag heter Jannica och är IVF.are

När jag startade den här bloggen gjorde jag det som anonym. Bara ett bloggnamn ute i cybervärlden. Varför? Därför att en sådan här resa kanske man inte basunerar ut helt fritt när den är i sitt startskede. Mycket på grund av jobb. Man vill inte att alla ska veta att man försöker bli gravid. Folk som blir det på vanlig väg går ju inte ut och säger att de försöker göra barn till sin arbetsgivare till exempel.

Nu har resan pågått i snart tre år och den kommer fortsätta pågå - oavsett att vi snart beräknas få vårt lilla provrörsbarn. En gång IVF.are alltid IVF.are och det finns mycket att diskutera, kämpa för, stötta och peppa andra, göra skillnad...!

TV4 regionalt kom för att göra en intervju om IVF och skillnaderna i landstingen.
Jag frågade min sambo Lasse innan om det var något han kunde tänkas ställa upp på och till min glada förvåning sa han "ja"
Jag är oerhört stolt över honom - för det kan vara känsligt när man är kille och det är ens simmar som krånglar till det. Det sitter väl kanske i manligheten. Då känns det extra fint att han faktiskt kan prata i tv om det, även om det nu är ett kort inslag så hoppas vi att detta kan påverka något.

Diskussionen om nedskärningar inom vården gällande IVF-patienter är inte över än...

(Klicka på bilden för att komma till inslaget. Längre inslag kommer tydligen ikväll 18.30)

10 kommentarer:

Malin - brandteknologen sa...

Vad kul att få ansikte på dig (och din sambo), och framför allt bra jobbat för att ni ställde upp!

Kram till er båda (och sjuan i magen)!

Pez sa...

Hej!
Vad roligt att få se hur du ser ut på riktigt!!
Vad grymma ni är som ställde upp. Min gubben hade inte velat kan jag säga.
Vad fina hästar det var med i klippet! Är de dina?
Kram kram

Plusresan sa...

Vad spännande att få se er på riktigt =) Och jättestarkt att gå ut med det här i tv!

Det längre klippet går inte i hela Sverige antar jag? Kan du lägga upp det sen kanske? Eller skicka nån länk? Jag tittar gärna på det =)

Stora kramar!
(Börjar det kännas något i magen nu förresten?)

Sara sa...

Vad rolig att ni är med och ställer upp. Och kul med ett ansikte på personen som skriver!

Ska gå in och kika på klippet när jag kommer hem, inget ljud här.

Ta hand om dig, och hoppas sjuan kikar ut snart. :)

Kramar Sara

Jenny sa...

Va kul att få se dig Jannica:o)

Bra inslag. Jag blev också tillfrågad att vara med (för Sthlms län), men inspelningarna skulle börja den veckan jag födde barn och låg på BB. Så jag var lite upptagen då, hihi.

Snart är det dags för dig, förstår att det är oro blandat med lycka. Så var det för mig också.

KRAM!!!

pärla sa...

Modigt och starkt av er!

avlängtantilldig sa...

Heja er, kort och gott! :)

Drömmen sa...

Hej

Vad fint och modigt av er att ställa upp och vad fina ni var. Speciellt med en stor och fin mage! :)

Jag hoppas det kommer en liten knodd snart, måste vara så spännande för er! :)

Kram

Drömmen sa...

Just det, tack för ditt inlägg på min sida. Jag svarade dig på min sida, men tänkte att sannolikheten att du ser det kanske inte är så stor :)

Trött har jag iallafall redan hunnit bli, tycker jag.... :)

Oj, jag visste inte att första ultraljudet i vanliga fall görs först v.18. Gör man inget vid inskrivning på MVC? Usch,jag vill inte gå igenom det du gick igenom. Jag läste för mig sambo om hur ont du beskrev att det gjorde och det gjorde ont i mig bara att läsa det. Jag orkar inte gå igenom mera skit nu. Vill bara att allt ska gå bra nu! Jag håller tummarna för dig nu att allt ska fortsätta gå bra och att du snart har ditt lilla magiska pyre i dina armar! :)

SOPHIA... sa...

BRA jobbat! :)... Undrar om 7:en kommer idag den 18:e som du gissat? :)