24.2.11

Syjunta, bakstuga och bendel

Varje vecka försöker jag och grannen Stina (75 år) ha syjunta. Ibland syr vi, ibland bakar hon och jag syr så det blir lite beroende på vad man önskar göra. Idag sydde jag ihop Majas toffel som gått sönder samt ett par jeans som var slitna på knät. Blev klar fort och medan Stinas bröd jäste slängde jag fram ett korsord. Även Stinas man Sven deltog. Vi lyckades lösa två korsord, grejerna blev sydda och jag fick en limpa med mig hem, trevligt!

Det enda jobbiga är när man fastnar på ord som dessa:
-Men du Stina, vad sjutton är bendel för något?
-Bendel? säger Stina. Men menar du inte BEN-DEL?
- Aaah, en del av benet!

Varpå vi skrattar åt mig, högt o hjärtligt!

Ett annat ord var "Smalnar av" och det började på K
- Hmm, knä? säger jag
- Hihi säger Stina, kanske det är något högre upp än så.
- Men Stina då!! Snusk...

1 kommentar:

Kix sa...

Vänskap har ingen åldersgräns. Lovely! Kix