28.2.11

Inskolning imorgon

Nu har jag påbörjat en text och suddat ut den sju gånger. Jag kan inte riktigt sätta ord på det hela. Men insikten om att lilla M är en stor tjej är blandade känslor på en och samma gång.
Om 10 timmar är det dags för första dagen på inskolningen. Hon kommer få det så roligt med massa nya människor att lära känna och för att inte tala om alla outforskade leksaker.

Ändå känns det annorlunda att någon annan skall ta hand om vårt barn. Skulle inte jag vara hemma med henne tills hon blev 18? Nehenej...så var det visst inte.
Det är märkligt, men det känns samtidigt lite orättvist att någon annan skall få ta hand om henne om dagarna. Kvällar o helgerna kommer bli efterlängtade.

Hon behöver få lite mer stimulans dock. Ibland känns det som att hon ledsnat efter 15 månader ihop med mig. Nya utmaningar att ta sig an. Nu kör vi!

1 kommentar:

Cecilia summerar sa...

Separation. Detta svåra! Lycka till! Jag hade oerhört svårt med det där att andra skulle ansvara för mitt barn. Nojade massor - men det brukar ju gå bra. Tror absolut det gör det för din lilla tjeja också!
Tack för påhälsning i min blogg!
/Cecilia