6.2.11

En upplevelse att bära med sig jämt

Skissen

Så gjorde jag då slag i saken och provade på något jag aldrig provat förut. Har funderat sedan ett par år tillbaka men det har inte blivit av. Nu äntligen fanns det ett mäktigt & unikt motiv som jag längtade efter att få etsa in i huden och bära det med mig jämt. För det är en stor händelse, när ens lilla upptinade embryo sätts in i ens kropp för att förhoppningsvis bli en bebis. En stor händelse som ägde rum 16 februari 2009 och som alltid kommer vara en del av mig. Dagen då jag fick äran att bära på vårt älskade o efterlängtade barn Maja.

Kommit en bit på väg



Det färdiga resultatet som jag är oerhört nöjd med!
Originalbilden finns här
Många kanske inte förstår mitt val av motiv, men för mig är det självklart! ♥
Tack till Blue Lotus i Eskilstuna för bra jobb!

3 kommentarer:

Livets underverk sa...

Vad fint med en tatuering av ert mirakel!

ruht. sa...

Tatueringsfreak som jag är så måste jag ju säga att den där var riiktigt fin, och ännu finare blir den ju eftersom den verkligen betyder något!

Även jätte tack för lycka till'et - alla tummar behövs så jag blir oerhört glad för varenda en! :]

Du frågade i min blogg vad Säcktuba är.. Jag svarar här eftersom jag inte är världens bloggsnille, så jag vet inte om du kommer se mitt svar om jag skriver det i min blogg :].
Säcktuba är vätskefyllda äggledare.. I vissa fall kan man operera bort det, och i andra fall så kan man spola rent dom så att delar av vätskan försvinner och på så sätt så har man i alla fall en liten chans till att bli gravid på normalt sätt - men i mitt fall så är det totalstop.
Det har inte bara bildats vätskefyllda blåsor hos mig, utan även ärrbildningar vilket gör att varken operation eller spolning är ett alternativ.
Säcktuba uppstår oftast av en infektion, och i mitt fall så var det mitt otrogna ex som gav mig en klamydiainfektion som på sina två veckor bara, hann bli Säcktuba.

Men eftersom mina ägg inte är skadade & hans simmare är pigga och glada så hoppas jag nu på att Ivf'en ska gå vägen..
Historier som din ger oss andra ju hopp!!

Lägger till dig på min läslista så att jag kan följa dig lite mer.. Funderar ni på syskonförsök föressten?
:]

MochM sa...

Åh så fint!