10.2.11

Love is my drug

Maja & jag i juli 2010

Onsdagskväll. Alla sover förutom undertecknad kvällsmänniska som skulle kunna sitta uppe hela natten.

Lilla M vaknar till på ovanvåningen och jag smyger upp. Kontrollerar blöjan och förstår varför hon kanske vaknat till. Hon sover sig igenom bytet, lyfter upp sovvarm prinsessa med snuttetrasan tätt intill sig, hon sover sig igenom pussarna jag ger henne där jag står med henne i famnen utanför sovrummet.
Love is my drug ♥

Den här fantastiska lilla biten mänsklighet har jag sett som litet embryo innan jag bar henne inuti mig för att sedan föda fram henne. Hon är mitt allt! Jag blir rusig av känslorna som strömmar i kroppen, det är obeskrivligt stort. Bortom universum. Älskade barn, du är snart 1 år och 3 månader. Skall börja på dagis snart och din mamma vill bara få stoppa tiden ibland. Vara en mänsklig videokamera som fångar varje sekund och bevarar det i sitt hjärta.

1 år och 3 månader - ändå är det fortfarande så overkligt att det gick. Jag är mamma och vi är föräldrar. Så overkligt men så berusande härligt!

9 kommentarer:

Sara sa...

Så himla bra skrivet! Tiden går verkligen för fort, önskar att man kunde pausa den lite grann. Våran lilla tjej är redan 3 månader och det känns som igår hon föddes.

Åsa sa...

Vilket underbart inlägg! Ja, tiden verkligen bara rusar iväg. Redan 15 månader,jisses...
Stora kramar

Cecla sa...

Vilken underbar bild!! :D
I love it!!

Orättvisan. sa...

Hej! Ville bara säga att du har en himla himla fin blogg. Särskilt inlägget om din farmor rörde mig mycket eftersom min farmor är på väg åt samma håll, om vi bara kunde få ett barn så skulle vi döpa det efter henne!
Kram och tack för en fint skriven blogg!

Lila sa...

Oh, så söta ni är ihop. Tänkte på dig igår när jag åkte förbi er med bilen, skulle vara så himla mysigt att träffas igen. Men denna gång vill jag kunna fika på riktigt:) och det kan jag efter v.12:)....men vag sjutton, då har väl du börjat jobba igen väl?! Kanske innan ändå?

Kram L

Lila sa...

Var lite snabb med en bloggträff:) Skulle inte bli sån stor så jag tog bort inlägget från bloggen min. En bloggträff i maj skulle ju sitta helt perfekt -skulle vara sroligt att träffa alla igen *längtar mucho*!!!!

Kan sitta och tänka tillbaka och verkligen bli varm i hela kroppen på vårt möte när man fick träffa alla dessa härliga och underbara människor!

Kram Lila

Orättvisan. sa...

Hej!
Tack! Vi fick ett perfekt fyrcelligt embryo idag och nu är jag äntligen ruvare! :) Det känns superbra! Dock tror jag ju att jag redan kissat ut embryot två gånger, haha!

Jag har mailat dig på din ivfkarusell-mailadress!

Kram och tack för lyckönskningarna! :)

Hoppets låga sa...

Det är otroligt hur känslorna väller över en ibland eller rättare sagt varje dag. Att man känna en sån kärlek till någon, svårt att få ner till ord. Men du har lyckats jättebra. Nästan så det tar mig till tårar varje dag jag ser vårt lilla mirakel, kärleken blir starkare för var dag. Tänk att man åstadkommit något så underbart, det var värt ALL kamp.
Nästan så man skulle vilja skrika ut till världen hur man känner, man tror ej att någon annan känner likadant men det gör väl varje mor till sitt barn.
Kärleken är EVIG! :)

Cecilia Ekhem sa...

Härligt att läsa om den överväldigande kärleken! Fortfarande (13 år efter IVF:en som gick vägen) häpnar jag över att jag faktiskt blev mamma! Lycka!
Önskar er allt gott!