18.6.09

Systers vatten har gått...

Nu är det nedräkning! Fick ett sms igår kväll strax efter 23-tiden
"Vaken? Inom två dagar är du moster" stod det och jag tjöt av lycka. Sambon var måttligt road.
Jag kan ju börja grina för mindre. Bara vill att allting ska gå så bra, systeryster är lugnet själv, hon oroar sig aldrig i onödan...

Hennes vatten gick igår, men hon var inte öppen så det blev hemgång för att avvakta om värkarbetet kom igång. Händer det inget mer så skall de in imorgon och bli igångsatta.

Det är så sjukt overkligt. Nu är vi nyfikna på vad det är för liten krabat som bott i hennes mage sålänge! Och att jag ska bli moster! Det är så häftigt, jag börjar nästan grina igen!

Hon kommer klara det här galant, hon är en riktig tuffing så förlossningen tror jag kommer gå strålande. Möjligen att hon brölar som en ko eller något, men hon kommer kämpa duktigt!

Älskade syster, åh så nervöst och spännande detta är! Och tänk, om allt går bra så får du peppa mig om fem månader när du ska bli moster.
Nu håller vi alla tummar och tår att det går bra och att bebis anländer snart. H*n är så oerhört välkommen så det är inte klokt!

Pussar o kramar

4 kommentarer:

Emelie sa...

åh vad spännande :)
hoppas bebis kommer snart.

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Åh, håller tummar och tår! Pst... jag tror att det är en liten tjejis...;.))

Lasse sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sambon sa...

Road och road. Här ligger man och försöker sova och så jublas det. Det är ju redan klart. Det blir en kille i morgon på midsommarafton på 2,9 kilo. Är ju inte ett dugg spännande. Men kul däremot!