16.4.09

Sorgesystrar

Ännu ett bakslag för tjejkompisen jag träffade när vi låg inne på Carl von Linné samtidigt. De skulle genomföra sitt FET i påskas, men väl framme ringer kliniken och meddelar att inget av äggena har delat på sig ordentligt. Tre ägg som inte ville fungera. Insättningen av det färska ägget blev en graviditet men följdes snabbt av ett missfall. Nu är det försök tre som gäller och jag känner sådan enorm sorg för att de ännu inte har lyckats. Hoppas det blir ett positivt besked på "tredje gången gillt"

Även Jessica och hennes kille med bloggen "Skål från ensamheten" har fått uppleva sorgen med ett missfall.
Jag får deja vú känsla då det var samma för oss. Ultraljud och sen dog pyret en-två veckor efter det, men kom ut långt senare. Det är inget man önskar någon att få uppleva. Det är ett helvete.
Kram Jessica, hoppas ni kommer upp på fossingarna snart!

2 kommentarer:

Stapplande Steg sa...

Usch ja, det är verkligen tråkigt när det inte går bra. Man kan känna smärtan och ångesten fast den inte drabbar en själv.
Försök att inte oroa dig själv för mycket. Jag är inte rätt person att säga det, jag är fortfarande väldigt orolig. Men man måste försöka att glädja sig och inte låta oron ta över för mycket.
Tyvärr blev det ingen bebis i mitt påskägg. Den ligger fortfarande kvar och det känns som om den aldrig kommer att komma ut ;)
Kram

Mamma Melissa sa...

Det är sådant här som jag är rädd för... att man går omkring och tror att allting är som det skall och så är det inte så... men nu har vi rutinultraljudet på fredag och jag hoppas att allting är som det skall.