23.4.09

Skriv på för Holger

Idag är en sådan dag när jag är sprängfylld med åsikter. Jag läser tidningen om att nu är det klart, två IVF försök istället för tre. Jag ska nog allt ta reda på vad det kostar landstingen för en abort jämfört med ett IVF...

Läser även om Holger Engvall, en 94 år karl, som vill bo med sin fru på ett äldreboende i Flen. Men inte får, för högre nämnder anser att han är vid god vigör. Jag blir så arg! Är det så vi vill att man ska få det när man blir äldre? Att inte ens få bo ihop med sin älskade make/maka när man inte har så många år kvar att leva?

Även om ni som läser kanske inte bor i Sörmland och har läst dagstidningarna så kommer här en länk till artikeln samt en länk till den namninsamling jag startat, kanske ni vill skriva på? För den goda sakens skull och för att det ska bli ändring på hur det behandlar gamla människor.

Artikellänk: Klicka här
Namninsamlingen: Klicka här

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej

Tack för kommentaren på min blogg. Jag blir alltid så glad över att "träffa" andra i samma situation. Har nu läst hela din blogg. Jag grät när jag läste om ert första försök. Som ni har kämpat! Stort grattis till lilla livet!!! Jag hoppas hoppas och tror att det ska gå bra för er. Då ni gjort två VUL som visat på liv är det en bra bit på vägen till babylycka.

Tokgillar din idé om tröjtrycket IVF-bebis, jag vill också ha en sån:o)

Om allt går bra kommer vi få barn nästan samtidigt:o)Kommer definitivt följa din blogg.

Stor Kram

Jupp sa...

Jaherregudvartärsverigepåväg?

Jag skrev på. För Holger och alla gamla tanter och farbröders skull. Snart är man där själv!