25.2.12

Svar på kommentar

Kommentar från Helenan:

" Lite bättre känns det faktiskt...
En kanske lite dum fråga. Bli inte arg nu ;) :
Om man har kämpat till sig sitt barn via dyr och segdragen adoption eller jobbig IVF. Blir man aldrig kräkless då?
Och OM man blir det, hur hemskt dåligt måste man må då OM man nån gång känner att man bara inte orkar mer?
Med tanke på den ibland ganska fördömande tonen hos dig och dina medsystrar... :/ "

Tack för kommentar Helenan (som jag aaaanar är min gamla kollega? ;-))
Jag blir ju sällan arg, men har mina åsikter och de är ganska starka.
Klart man kan bli kräkless och känna att man inte orkar. Jag har inte alltid heller tålamodet på topp. Men det händer faktiskt väldigt sällan. Alla känner nog så, oavsett om man fått barn på vanlig väg eller med assistans/adoption.

Men personligen så fungerar jag så att jag inte skriver/säger sådana saker som att sälja mitt barn för att det råkar vara jobbigt.
Alla är vi olika med våra erfarenheter och upplevelser och det är det som formar oss och vad vi tycker. Därför tycker jag att det kan vara jobbigt att läsa när folk klagar så om sina barn.


1 kommentar:

Helenan sa...

Ööö! Bläääh!
Jag hade skrivit en jättebra kommentar på kommentaren å så bara försvinner den!!
Damn!

Grattis till nugamla jobbet istället då!
Kram!