16.2.12

På led i leksaksskåpet


Det är intressant att se när lillan ställer upp sina leksaker i ett fint led, även kylskåpsmagneterna hamnar ibland på en fin rad på kylskåpet. Apropå leksaker så är jag glad för att mamma och pappa sparat väldigt mycket från när vi var små som man slipper köpa nu.
Ovan är den lilla bondgården som jag tyckte väldigt mycket om som barn. Nu har Maja den och leker med och jag har förstått att hon gillar den väldigt mycket också.

Hon leker ofta med djuren och bönderna. Det är mycket pussas emellanåt då hon slår plastfigurerna hårt men hjärtligt mot varandra. Och ibland är det uppställning på gårdsplanen. Djuren åt ena hållet och bönderna åt andra.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det är så kul, och häftigt, att se hur de leker och utvecklas :)

Sv: Tack så mycket! Hoppas att det snart flyttar in ett litet syskon i magen hos er!

Cecla sa...

Åååh, vi hade oxå en sån bondgård!! Den bästa som fanns :D Tyvärr mötte den ett argt dagbarn och förlorade den striden ordentligt... trist.
Jag älskar att hitta "gamla" leksaker. (samma sak med barnprogram från vår barndom) Har en hel del eget sparat bara för att.. Förhoppningsvis kanske jag en dag får en liten som kan leka med de sakerna :)

Många kramar Cilla