22.2.12

Blocketbebis

Jag kan inte hjälpa att jag blir lite leds ibland.

Utdrag från bloggen jag läste i veckan

" Jo. Lillasyster är pain in the *piip* alltså. Fy tusan vilken jobbig unge!
Jag har aldrig varit med om maken (← hey! oldstyle talk) till jävlig attityd!
Hur mycket får man för ett barn på Blocket tro? Jag bara undrar!

Min lilla ***** som alltid är så snäll och go... hon har förvandlats
till värsta minitonåringen som himlar med ögonen, lipar och säger fula ord.
Hon är ett litet monster..
Jag bara undrar: hur FAN ska vi orka en veckas ledighet tillsammans?"


Sätt ett bra pris då - kanske är det billigare än att köpa sig adoption eller provrör.
Många skulle ge sin högra hand för att få en veckas ledighet tillsammans med sin jobbiga unge.
För det skulle betyda att de är föräldrar. En stor dröm för många som kämpar så in i helvete.

Såklart jag förstår att man aldrig i helskotta skulle sälja sina barn på riktigt - men det verkar så lätt att bara kasta ur sig sådant när barnen är jobbiga. Till vilken nytta? Känns det bättre då?

3 kommentarer:

Luiza sa...

Vilken kossa...
Ja, man kan ju undra , det är väl snarare så att man får dåligt samvete när man hasplar ur sig sånt...

Massa kramar

Helenan sa...

Lite bättre känns det faktiskt...

En kanske lite dum fråga. Bli inte arg nu ;) :
Om man har kämpat till sig sitt barn via dyr och segdragen adoption eller jobbig IVF. Blir man aldrig kräkless då?
Och OM man blir det, hur hemskt dåligt måste man må då OM man nån gång känner att man bara inte orkar mer?

Med tanke på den ibland ganska fördömande tonen hos dig och dina medsystrar... :/

Bölänge bor sa...

Att först få kämpa för att bli välsignad med ett barn å sen dessutom leva på neonatal i 6 månader för att barnet föd alldeles förtidigt är en konstig upplevelse. Å sen har "folk" mage att klaga på sina "friska" barn. Visst barn kan var skit jobbiga ibland. Men vad gör det när allt positivt väger över.
Barn är bara barn och låt dom få vara det <3