17.2.12

Året var 1985

Solen skiner från en klarblå himmel och i solen är det faktiskt ganska varmt. En liten föraning om att våren kanske är på intågande, sakta men säkert.
Sedvanlig fredagsfika på jobbet. De andra fick semlor och jag fick rosa prinsesstårta eftersom det är min födelsedag. Det var chefen som hade ansvar för fikat och jag deklarerade att just rosa prinsesstårta vore fint. Så han kom med en liten ask bara till mig.

Fick även presenter från kollegorna och ett gulligt Ros-o-gram så jag skall hämta ut en stycke ros innan hemgång sedan. Tidigt imorse sjöng och hurrade Lasse & Maja för mig.

En timme kvar innan jag checkar ut för tre dagars ledighet. Ett år äldre och fylld med vishet jag fått under året. 1985 var året då mamma o pappa blev föräldrar för första gången. Tack för att ni är mina föräldrar! ♥

3 kommentarer:

Luiza sa...

Stort grattis på födelsedagen, vännen.

Hoppas det blir en fortsatt fin helg.
Kramar

Unknown sa...

ha ha haden äran!trevligt ställe du jobbar på! ses imorrn!

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Grattis, hoppas att du haft en fin födelsedag och får en härlig helg!