24.5.11

Hon överraskar

Lilla M gråter i sängen, antagligen drömt något. Jag tar upp henne, kramar om henne en stund och hon pekar bort från rummet.
- Ska vi byta blöjan? frågar jag varpå hon nickar.
Vi byter blöjan och sedan kramas vi igen. Jag frågar om hon kanske drömt mardröm och hon nickar.
Går tillbaka till sängen och frågar om hon vill sova bredvid pappa. Hon skakar på huvudet och jag frågar om hon skall sova i sin säng varpå hon nickar.

Lägger ner henne, hon tar snuttefilten intill sig och somnar om.
Min lilla tjej har en benägenhet att överraska mig dagligen. Hennes förmåga att förstå, hennes vilja, hennes sätt att uttrycka sig på. Det är synd man inte kan spela in varje dag av hennes liv för att kunna spara och visa upp, för det är helt fantastiskt!

Utvecklingen går så fort fram och trots att hon är liten känns hon så medveten. Min älskade unge, det värdefullaste jag har!

Inga kommentarer: