24.3.11

Tack raringar för fina ord!

Tack för era fina ord och hälsningar! Jag har fått bra besked och kan snart lämna detta bakom mig. Det känns skönt att gå från att känna sig värdelös till värdefull på några veckor, men välbehövligt för att överleva. Måste fokusera på vad som ger mig rätt energi.

Dagis fungerar jättebra. Vi har ju varit lite sjuka så M har inte kunnat vara där så mycket.
Hon är dock ledsen när jag lämnar henne, vill inte släppa mig och gråter i mitt knä. Men då brukar det komma en fröken som tar upp henne i famnen och går iväg för att få henne på andra tankar. Jag trodde det skulle göra ondare i mammahjärtat, det värker helt klart, men jag vet att hennes tårar torkar snabbt och att hon är på ett bra ställe där hon trivs. Vissa dagar blir hon förbannad för att vi ska åka hem.

Känns mäktigt stort på sätt och vis att ha en sådant stort barn som går på dagis. Hon har redan blivit 1 år och 4 månader och utvecklingen sker i rasande fart.
Är så galet tacksam över att få följa med henne på resan genom livet. Vår dotter. Det är så stort så jag finner aldrig rätt ord, men det är gränslös kärlek.

Är så glad att få vara hennes mamma ♥

3 kommentarer:

Sara sa...

Det är helt underbart att äntligen ha fått bli mamma. Jag njuter av varje sekund.

Jo det kan skilja riktigt mycket bland barn i storlekar, jag har en riktigt stor tjej för sin ålder.

Kram

Jenny sa...

Ja att magsjuka kan hjälpa till med viktnedgång har jag märkt, hade magsjuka i december och det gick jag ner nåt kilo på, på gott och ont det! :)

Jag har gått ner ungefär 15 kg.

Trist för dig att bli uppsagd, det måste kännas tungt! :/ Men det är härligt att läsa att du har andra planer för framtiden! :) Lycka till med vad du än har tänkt ta för dig av! :D Kram

Cecla sa...

ALLTID värdefull! :)
skönt att det vände, men det visste jag ju att det skulle ;)

Ja, med mor min verkar det gå varken framåt eller bakåt... eller ja.. ibland framåt, o sedan n mer bakåt igen...
En himla röra med tel.samtal och papper hit o dit. Om de bara kunde va tydliga redan från början med vad de vill ha o inte, så man slipper göra om...
*suck*

Men vi kämpar vidare. Så länge mor nu orkar..

Krama om miraklet från mig!:)
O så massa kram till dig med förstås