20.3.11

Slut på föräldraledigheten och uppsagd

Mina känslor går lite upp och ner just nu och jag avskyr det. Jag som vanligtvis är en positiv människa till tusen har blivit lite kantstött. Inte så att världen går under, men det är ändå lite oroligt i mitt undermedvetna.

Min föräldraledighet tog slut 13 mars och jag skulle börja jobba 14 mars.
12 dagar innan ringer min chef med tråkiga nyheter och jag får besked att jag är varslad om uppsägning. Han säger mycket annat dumt i telefonen som får mig att känna mig så kränkt och värdelös.

Arbetsbrist kallas det så fint fastän ett extern bolag tar över min tjänst.
Det värsta är dock inte att bli uppsagd (inväntar bara att skriva på papper nu), det värsta är att min f.d chef. En man i vuxen ålder blånekar till sakerna han har sagt till mig på telefon.
Ord står mot ord.

Sådant får mig att bli så fruktansvärt ledsen på människor. Människor som ljuger för att rädda sig själva. Jag är så innerligt trött. Så trött att jag måste sätta mina planer i verket och bli min egen chef snart. En massa jobb, men jag kanske slipper bli bränd av fler chefer för jag har verkligen ingen energi över till sådant nu.

Då vet ni, varför jag är lite frånvarande från bloggen. Men till alla er, nämner inga namn, men som stöttar/har stöttat i denna process. Utan er hade jag gått under, tack för att ni finns! ♥

6 kommentarer:

Katarina sa...

usch då!
Bamsekramar till dig så kanske du får lite mer styrka och energi på din väg..

Jenny sa...

Det gör mig ont att höra vännen! Man blir så förbannad när en person nekar till att ha sagt vissa saker!! På nåt sätt kommer det här leda till något bättre. Du är en sån driven person och brinner verkligen för dina intresseområden. Det kommer gå fantastiskt bra för dig, det är jag bombsäker på!!!

KRAM<3

Sara sa...

Så himla tråkigt med ditt jobb, hoppas att du hittar nåt annat som du kommer att trivas på.

Kram

Cecla sa...

Åh fy faan!!
Sånt där gör ju så sjukt ont.. besvikelse och ledsamhet att inte ens vuxna människor kan bete sig. FÖrstår dig verkligen.
Usch, jag blir så arg!!

Men det fina är ju iaf att du kommer ta dig igenom detta! Starta eget och köra på :) Energin kommer komma åter. Som sagt är du ju positiv till tusen! Många kramar från storstaden

Miss S sa...

Åh, vad surt! Kan du inte anmäla till DO?
Du gör nog rätt i att bli din egen chef! Du verkar vara så himla driftig, så det klarar du nog galant! :-)

MDB sa...

Usch vad tråkigt. Och vad illa med chefen, som om det inte vore nog att bli uppsagd. Kram till dig!