23.12.10

Om man inte kan få barn via samlag

Jag gillar när människor i samma båt går ut och sprider information om ofrivillig barnlöshet. Det har Anna med bloggen Längtan till ett barn gjort. Artikel på SvD går att läsa här.

Vad som får mig fundersam är kommentarer som denna;
"Kan man inte få barn genom samlag så tycker jag inte att skattepengar skall betala andra metoder. Kvinnan i sin artikel skall respekteras för sin längtan även om jag också kan tycka att det gått över styr"

Får jag välja så skulle jag vilja undvika att betala med mina skattepengar till dem som medvetet väljer att döda sina barn i magen bara för att de har slarvat med skydd vid samlag.
Men jag kan inte välja för vårt samhälle ser ut såhär.

Människor som inte gått igenom ofrivillig barnlöshet kan aldrig någonsin förstå hur det egentligen är. De kan aldrig förstå längtan, smärtan och desperationen efter något som för andra är en kvart i sänghalmen och sedan är det klappat och klart.

Olika världar. Samma jordklot.

2 kommentarer:

MDB sa...

Fy vilken trist inställning. Det är mycket jag skulle vilja välja att mina pengar gick och inte gick till, men så funkar ju som sagt inte samhället.

Längtan sa...

Vi var beredda på att få konstiga och idiotiska kommentarer. De värsta kommentarerna anmälde reportern så de försvann ganska fort.

Du har helt rätt i att en människa som aldrig varit med om detta kan aldrig sätta sig in i hur det verkligen är.

God jul.