20.10.10

Älskade Maja 2 år idag

Jag vet att jag är värdelös på att blogga just nu samt att hinna läsa era bloggar. Hoppas ni har överseende med mig.

Ville bara skriva av mig lite känslor. Idag för exakt två år sedan for vi till Carl von Linné-kliniken för vårt första äggplock. Ur denna skörd med 11 ägg blev 4 befruktade.
Ett var lilla Egon, vårt första foster som inte fick leva mer än till v.12 innan det blev missed abortion. Det andra som tinades upp var odugligt och det tredje var vår älskade dotter Maja.

Att få ha varit med om detta, på hela resan (som gudbevars inte är slut ännu, jag reser ju som sällskap med er andra och slåss för att folk ska veta om detta) är en känslostorm utan dess like.
Att sedan faktiskt ha fått äran, glädjen och lyckan att få ett levande barn är något som bara kan beskrivas med gränslös kärlek.

Vissa känslor går knappt att beskriva med ord för det känns alldeles för futtigt - det blir liksom överväldigande.

Älskar dig MajaBaja, MirakelMaja, skruttfia, älsklingen, lillstumpan, stjärnöga, Majsen, Majisen, tokfia, busfia, KladdMaja. Kärt barn har många namn och det skall du veta mitt hjärta. Så efterlängtad och så älskad.

Vi älskar dig gränslöst! ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och idag för 2 år sedan kl.18.52 föddes min lilla IVFflicka Judith

Nenne sa...

Tittar in i din blogg... Så underbart att läsa om någon som lyckats! Det ger oss andra hopp. Skönt att Maja mår bättre, hon är verkligen jättefin :)

Jag hoppas på att få min "Maja till sommaren - fick missfall i v 6 på första IVF´t, andra embryot som de tinade klarade inte sig och det tredje ruvar jag på just nu :) Hoppas hoppas...

Ha det så bra!
Kramar
Nenne