31.10.10

En liten tripp

Först blev det besök hos mormor och hennes butik

Jag har ju insett att jag knappt hinner blogga om allting som händer i min värld. Antagligen för att det hela tiden händer saker så jag knappt minns vad jag gjorde för två dagar sedan...

I lördags blev det en tur till Stockholm för att närvara på våra vänners namnceremoni för deras lilla dotter. Det blev en fin ceremoni fylld med kärlek och jag fick faktiskt några tårar i ögonvrån. När gästerna började droppa av samlades några grabbar för att säga hej och tack till vår vän - som överrumplad blev meddragen ut på en försenad svensexa.

Jag och barnen åkte till mormor, morfar och morbror för middag. Pappa och jag passade på att släpa ner kartonger från vinden som var fyllda med leksaker från när jag och lillasyster var små. Ett litet himmelrike för Maja som varken visste ut eller in bland alla nya leksaker. Gosedjur och dockor och det mesta i rosa...fick med oss några kartonger hem och vinden fick lite mer utrymme.

Lilla M och morfar busar

Imorse vaknade jag av att lilla M pep till och så att mormor gick dit för att plocka upp henne. Trodde det var mitt i natten men fick till svar att klockan var 08! Yay - sovit hela natten som en klubbad. Vilken lyx att mormor tog lilla M så man kunde blunda en stund till! Tack mamma o pappa ♥

Lilla M myser med sin fina mormor

Mormor o morfar hade ordnat värsta hotellfrukosten. Tack för helgen!

Lämnade stora M hos farmor och fick lunch på köpet. De skulle på bio och så skulle han sova över där. Vi åkte hemåt och jag åkte till en bekant för planering av höstmarknad i Eskilstuna samt andra planer som jag hoppas kan bli något framöver.

Lillasyster kom förbi en sväng och upplevde nostalgin med alla leksaker.
Här en bild på kusin Hugo, pappa Marcus och så Lasse och Maja.


Nu är klockan lite för sent och jag borde droppa i säng då det stundar skoldisco imorgon som vi arrangerar. Kommer bli en lång dag men fartfylld och rolig.

Godnatt raringar därute - glöm inte bort att ni är värdefulla och unika varje en av er! ♥

Inga kommentarer: