27.9.10

Första natten utan Maja

For till storstaden i lördags för att vara mamma behjälplig i butiken. Men först hade pappa hittat några loppisar som vi skulle åka på. Oerhört roligt att gå på loppis med pappa - han har verkligen öga för fynd och sen är han inte feg med att pruta - det är nog honom jag lärt mig från ;-)

Det var varmt som en sommardag i Stockholm denna dag, helt ljuvligt! Fast ovant och man svettades en smula iförd sina höga höststövlar.

Mamma stängde butiken vid 16 och då hade jag energi över till tusen. Blev kvar ett tag och hjälpte till och åkte sen hem till en pappa som hade lagat middag och sedan försåg oss kvinnofolk med glass medan vi satt och surfade runt på olika hemsidor. Tydligen så man umgås nuförtiden.

Släckte lampan i gamla flickrummet vid 00.30 på natten och sov som en fossil fram till 07.30 då klockan ringde. Märklig känsla att få sova hela natten. Kändes konstigt att inte ha Maja med sig - men välbehövligt med egen tid och ack nog så viktigt.

Upp på söndagen och tog bilen in till Norrtull, parkerade vid jobbet och gick bort till Odenplan för att få träffa gänget från föreningen Barnlängtan
Ett givande möte med fler engagerade medlemmar resulterade i massa energi.

Sedan mot förorten igen (hamnade på en till loppis, sambon måste ha känt vibbarna för han sms.ade och undrade om jag var klar med mötet) passade även på att hälsa på farmor och tände ljus för henne. Blomman jag och pappa satte dit för en månad sedan stod fortfarande kvar.

Amningsmaskinerna behövde aldrig pumpas på mjölk. Jag är en sinande mjölkkossa.
Maja hade petat misstänkt på Lasses bröst i söndagsmorse men gav snabbt upp och insåg att det inte var mammas...

Ett ljus till älskade farmor

Här fick farmor den sista vilan

1 kommentar:

Lila sa...

Hej söta du! Tack för din värmande kommentar i några inlägg tidigare hos mig.

Du har en blogg award att hämta hos mig.

Kramis Lila