11.6.10

Två små prinsessor fikar

I tisdags fick vi storbesök av våra "grannar" som jag kallar dem. Det är 3 km mellan oss, men bor man i ett litet samhälle så är det ganska nära. Mamma Lotta, Sanne och hunden Ippi hade tagit en promenad ut till oss på landet.

Vi skrämde upp köpewienerbröd från frysen och skar upp melonen Lotta haft med sig.
Lite spontan, enkel, mysig fika. Tjejerna fick smörgåskex att festa på!
Vår lilla vovve Tintin var nöjd att donnan Ippi kom så att han hade någon att lukta på och leka med. Det ser för charmigt ut med en liten yorkshireterrier och så en stor schäfer.

Sanne & Maja på köksgolvet.
Sanne fyller 1 år nu i sommar så det är roligt att de är i samma ålder.

"Åh men åååkej - jag bjuder min kompis lite va?"

Maja ser en smula fundersam ut.

Det är så härligt att se när tjejerna leker med varandra - de kommer bra överens och se samspelet mellan dem är roligt! Sanne är så snäll som räcker över ett kex till Maja.
Vid ett tillfälle tog hon dock kexet ur Majas mun och åt det själv. Det är kärlek det ;-)

Lotta och jag är födda samma år och vi har känt dem sedan vi flyttade hit för tre år sedan.
Vi träffades på loppis som de hade hemma hos sig och eftersom båda två inte kan hålla snattran längre stunder så började vi prata.

När vi ska iväg på saker så är det _alltid_ Lotta som ställer upp som djurvakt till kaniner, katt och ödla. Hela familjen är helt underbara och vi är så glada att vi lärt känna dem!

1 kommentar:

Pi sa...

Fina bilder på de små!

För att svara på din fråga om ägg-/spermiedonation så kan jag säga "nej, det var aldrig aktuellt". Detta eftersom det inte varit något fel på mina ägg eller på Ks spermier. Det var först nu sista IVFen som läkaren sa att något måste ha hänt sedan vi gjorde IVF 3. Vi fick aldrig reda på om äggen var särskilt dåliga, men spermaprovet var bra. Nu är det liksom försent hur som helst, för vi har inte råd att göra fler IVF. Det verkar trögt för oss att få barn ens via adoption.

Ha det!