25.5.10

En fin kommentar från en kämpande Annika

Det kom en fin kommentar från en tjej vid namn Annika i förra månaden:
Jag har läst din blogg en längre tid och beundrat att du orkar kämpa. Kämpa genom att kontakta politiker och press. Tack för det! Vi borde vara fler av den sorten. Själv håller jag också på med IVF, men har tyvärr inga krafter kvar till annan kamp än kampen med hormoner och besvikelser.

Nu har jag läst den senaste debatten och håller också med om orättvisan i att aborter bekostas gränslöst, medan IVF knappt bekostas alls. Och ingenstans har du ju skrivit att du vill förbjuda aborter, vilket somliga tycks tolka in. Kanske kunde antalet gratis aborter vara samma till antal som gratis IVF- försök? Sen får alla bekosta själva. Finns det inte pengar, så skall de i alla fall fördelas rättvist? /Annika

Annika - hjärtligt tack för din fina kommentar! Har du någon mejladress eller så? Det vore roligt att komma i kontakt med dig - om du själv vill förstås? Jag hoppas verkligen att din/er kamp lyckas snart! ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad rörd jag blev när jag hälsade på i din blogg och läste vad du skrivit! :) Din blogg har jag kunnat läsa och följa också efter att du blivit gravid och fått din Maja. Det är ju inte alltid det är lätt att läsa bloggar med gravida, när man själv kämpar. Och vet du.... Mitt mirakel KANSKE också håller på att ske. Idag är jag i sköra vecka 5+1! Jag blir jätteglad om jag får mail från dig!/ annika@yahoo.se

Anonym sa...

Hm... Nu glömde jag ju en o så viktigt punkt i min mailadress! a.nnika@yahoo.se