24.5.10

Abortdiskussionen II

Ett intressant inlägg från en som väljer att vara anonym:
Jag var FÖR abort innan jag såg bilder på hur stort och utvecklat barnet verkligen får vara när man dödar det. Nu tycker jag att det ska prövas om kvinnan ska få göra abort.

Psykologer och läkare ska diskutera med henne, och med mannen om möjligt, och om kvinnan fortfarande vill göra abort ska hon få det.

Att få göra abort villkorslöst i dagens moderna Sverige känns väldigt förlegat och vansinningt. Då kan vi lika gärna inför dödsstraff.

Det finns så många olika erfarenheter & upplevelser kring detta med att göra barn/ ta bort barn. Själv blir jag nyfiken - undrar hur det går till när man väljer att göra abort. Hur mycket tid läggs ner på samtal med patienterna inför det stundande ingreppet?
Där sträcker sig min erfarenhet inte sig långt - som tur är...

Inga kommentarer: