17.4.10

Kommentar gällande bitterfitta-inlägget

För det första blir jag besviken. Har man en åsikt så är det alltid trevligast att skriva vem man är. Det är okej att ha olika åsikter - även om vi båda har hållit på med IVF.

Vem har sagt att jag inte är nöjd med mitt lilla barn? Inte ens ord kan beskriva min tacksamhet över att hon finns.

Men det finns fler som går igenom samma process. Jag vill kämpa åt dem också.
Man måste hålla ihop genom dessa helvetesresor. Stötta, lyssna, ge råd och framförallt måste vi samarbeta om det skall bli samma i alla landsting vad det gäller antal försök.

Just därför tycker jag det är beklämmande att aborter inte kostar för slarviga människor.
Det har ingenting att göra med hur det fungerar i andra länder. Jag är inte emot abort och jag vet mycket väl att livet är orättvis. Men det skadar väl inte att försöka plana ut en del orättvisor?




Anonym sa...

Men herregud människa. Håll isär saker och ting. Titta på hur det blir i de länder som inte tillåter abort! Det är ju inte så att människor inte blir gravida då, de tar bara till illegala metoder vilket kan leda till alla möjliga komplikationer. Jag är också ivf:are men det där håller jag absolut inte med om. Livet är orättvist, så är det bara. Du har ju fått ditt lilla barn, var nöjd med det.

Jag tycker min sambo förklarar ganska bra:


Lasse sa...

@ anonym som inte vågar stå för sin åsikt.

Det handlar inte om att förbjuda aborter utan om att var och en får ta sitt ansvar och inte använda abort som preventivmedel. Självklart ska det tillåtas aborter. När någon väljer att ta bort sitt foster på grund av att barnet har "fel" kön däremot så är det väl fan inte mer än rätt att dom då får betala vad det kostar att ta bort det? Du kan väl inte på allvar mena att det är ok att göra så? Även i övriga fall där man använder abort som preventivmedel är det inte mer än rätt att man får betala för sig. Jag som skattebetalare är inte så sugen på att finansiera andra människors idioti och klantigheter mer än vad jag redan måste.
Nä. Läs om och läs rätt. Blogginlägget har absolut inte handlat om att förbjuda aborter utan om att var och en får stå för sina egna handlingar.

4 kommentarer:

Katarina sa...

Det är så tråkigt med den här typen av kommentarer, jag har också råkat ut för sådana när jag uttrycker MINA åsikter.
Hoppas att du inte tar åt dig och jag håller helt med dig angående aborter, det är konstigt att man ska kunna använda aborter som ett preventivmedel.
Och vad bra att du inte slutar kämpa för alla IVF:are trots att du som anonym säger "fått ditt lilla barn".
Bra kämpat!
Hoppas du får en trevlig helg!
//Katarina

Jenny sa...

Du är bäst!!! Jag håller med dig! Jag har sett med egna ögon hur lycklig du är över din fina dotter. Ändå kämpar du för andra, DET är fantastiskt. Du har ett stort hjärta och jag är glad att vi funnit varandra.

Många kramar!

Jenny sa...

O vad avis jag blir, jag satt verkligen och åt J's pizza med ögonen! :) Jaa du nu är det verkligen nedräkning, tiden går så fort så jag hinner inte ens räkna, är rädd att det inte går lika fort när man väntar på testdagen? Du förresten, hur fort efter informationssamtalet får man komma igång? Får man recept och så då?

Tråkigt med kommentaren!:/ OK att man delar olika åsikter, men då kan man då stå för den med sitt namn också, kan man tycka. Jag tycker att det är underbart att det finns människor som dig, som bryr sig och kämpar och gör det du kan! Kram

Cecla sa...

nämen va är detta? Ska uppdatera mig och läsa om alla påhitt i vårsolen i eskilstuna så får man se dessa inlägg istället :(
Trist!!
Men kör på du! Som alltid :D
Du är bäst, och stoppas inte av olikheter! Kramar