21.4.10

Fina fina Cilla

För sex år sedan slutade jag gymnasiet. Det var en efterlängtad dag! Alla i klassen åkte flak och drack. Jag åkte sidovagn med en kortege på 40 motorcyklar efter. Fanns ingen anledning att umgås med klassen när jag skulle ta steget ut i friheten.

Tre år. Av en viss utanförskap. Sitta själv i klassrummet medan de andra grupperade sig.
Räddningen blev bland annat motorcykeln. Körkortet togs några dagar innan skolavslutningen i andra ring. Alla var sommarklädda. Jag kom i skinnställ och åkte därifrån på motorcykeln.

Det andra var de fina tjejerna i parallellklassen som man kunde umgås med när vi hade gemensamma kurser eller lunch samtidigt.

Jag träffade ju en av tjejerna förra månaden i mammas butik
. Sex år sedan. Inte klokt vad tiden går fort. Hon skrev så otroligt fint om mig på sin blogg så jag måste bara få länka dit och tacka ödmjukast för dina fina ord Cilla. De omfamnar mitt hjärta och skickar massa kramar till dig. Tack fina du! ♥

3 kommentarer:

Sara sa...

Hej Gumman!

Vad gullig du är. Tunikan, eller skjortklänning som det egentligen är, men det syns ju inte, är från HM.

Ett par år gammal, men det finns liknande nu också i webbutiken!

Kraaaam

Cecla sa...

Bara sanning och fakta vännen! Var så glad av att få träffat dig igen att jag va tvungen att skriva av mig lite :)
Du var lite som en idol för mig, modig och vågade "vara annorlunda" och fortfarande är det så :) Kör ditt race, fullt ut! :) Motorcyklar, prostatacancer och ivf! Du är en fantastiska människa! :)
Kramar

Anonym sa...

Jag har läst din blogg en längre tid och beundrat att du orkar kämpa. Kämpa genom att kontakta politiker och press. Tack för det! Vi borde vara fler av den sorten. Själv håller jag också på med IVF, men har tyvärr inga krafter kvar till annan kamp än kampen med hormoner och besvikelser.

Nu har jag läst den senaste debatten och håller också med om orättvisan i att aborter bekostas gränslöst, medan IVF knappt bekostas alls. Och ingenstans har du ju skrivit att du vill förbjuda aborter, vilket somliga tycks tolka in. Kanske kunde antalet gratis aborter vara samma till antal som gratis IVF- försök? Sen får alla bekosta själva. Finns det inte pengar, så skall de i alla fall fördelas rättvist? /Annika