20.10.09

Vaccinering

Det är ständigt på tapeten om vaccinering. För en del är det självklart och för andra inte.
Jag har själv varit mycket tveksam och vet att jag inte varit ensam om det. Men det avgörande fick bli när barnmorskan sa att risken att bebisen skulle få influensa var väldigt liten.

Visst kan jag få influensan - och det kan påverka lungorna. Men jag tror inte jag dör inom fem minuter efter att ha fått symptom.

En del är övertygande om att det är riskfritt - annars skulle de väl inte låta människor få sprutan?
Men man läser om biverkningar såsom influensa-liknande symptomer och jag vill i alla fall ha krafter när jag föder barn.

Jag går på magkänslan som säger att jag lika gärna kan vänta med vaccin tills jag fött barn - för jag vet inte hur vaccinet påverkar min lilla inneboende och även om risken finns att jag blir sjuk så är chansen att jag håller mig frisk lika stor.

För övrigt en riktigt dålig dag på jobbet, jag avskyr att behöva bli stressad och nedstämd. Det kommer på sätt och vis kännas skönt med andningspaus - men jag kommer sakna en del kollegor som tusan. Skönt att det finns internet och mobiltelefoner och att man faktiskt kan träffas emellanåt. På hemvägen fick det bli KENT på hög volym i bilen - och glädjas åt den hickande bebisen i magen.

1 kommentar:

Nilwa sa...

HejHej :-)

Tack för att du kikade till mig på bloggen. Här är det vila...tråkigt nog...fick ju MF för en månad sen och väntar på första mensen. Hade gärna velat komma igång så snart vi kan igen, men med egen butik, mitt uppe i all julrusch spm väntas blir vi tvingade att vänta :-( vill ju oxå bli gravid nån gång....skit!!!
Men men vår tid kommer väl någon gång. Antingen blir det frysförsök i jan eller så kör vi med pergo och sprutor som vi trstade när vi blev med Nilwa.
Hur är det själv? så fin magen är!!! man blir så avundsjuk ;-)
önskar all lycak nu med den kommande bebisen.
kramkram