25.10.09

v.38+0 och magbild

Godkväll underbara människor! Ännu en vecka har passerat. Nu har vi nått 38 fulla veckor, helt fantastiskt! Jag önskar ju så att alla som vill ska få vara med om en graviditet, det är magiskt! Samtidigt som det såklart är påfrestande för kroppen. Man blir ju tyngre och allt sådant. Ibland gör det ont i mig - känns som knivar som sticker i magen, jag antar det är någon nerv som kläms.

I övrigt är Sjuan väldigt aktiv. Är det inte rörelser så är det buffar eller hicka. Det är märkligt att det fortfarande är overkligt att ha en liten bebis inne i magen.
Imorgon ska vi in till barnmorskan för koll.
Som ni ser har jag även bristningar på låren - men de har funnits där sedan tonåren, bara det att de blir lite mer färgglada nu. Jag har faktiskt inte smörjt in mig med någon creme och tror inte på sådant heller, tror helt enkelt det beror på hormoner eller något liknande. Själv ser jag ju inte dessa rivmärken - bara när man blir fotad såhär framifrån :) Magen ser ut som en glad mun :)

Det är 14 dagar kvar till beräknat - men jag tror faktiskt att Sjuan kommer komma ut tidigare. Inte för att det gör något om h'n vill stanna kvar, men det känns inte så. Blir spännande oavsett när det blir.

I fredags jobbade jag sista dagen på jobbet. Nu har jag semester inför vad som komma skall.
fick en fin blomma från kollegorna och mina underbara tjejkompis är så söta - en av dem gav oss en body, byxor, strumpor och en gosehund. Ska fota och visa senare.
Vissa andra kollegor gjorde mig oerhört besviken - men det är bra då vet man var de står...

Stor kram på er!

5 kommentarer:

Plusresan sa...

Underbar mage! =)
Sån vill jag också ha en dag.

Vad är det för tråkiga kollegor som gör dig besviken? Sånt vill man ju inte ha...

kramar

Malin - brandteknologen sa...

Vilken härlig mage du har =) Tror att Sjuan trivs bra där innanför klösmärkena ;) Fast bara lagom bra, så att hen kommer ut till sina föräldrar snart =)

Häromdagen så kom jag inte in på din blogg, var orolig att du hade lagt av... men sen funkade den igen lite senare så då kunde jag andas ut =)
kram kram

Anonym sa...

Du har så fin mage =) Skönt att få vara ledig lite innan sjuan kommer ut. Ha det bra. KRAMIS

Anonym sa...

Tack för kommentar på bloggen. Vi mår alla bra, har skrivit ett nytt inlägg nu. Vilken härlig mage du har... Njut nu av din lediget. Pyssla o dona med det du känner att du "måste" men sov annars så mycket du kan. När den lill* sedan kommer blir allt kaos till en början. Men när det väl ordnar upp sig kommer allt vara så underbart! KRAM

fru L sa...

Hej! Vad skönt det låter med lite ledigt nu innan bebisen kommer (vilket kan vara när som helst!)
Sorry förresten, inte lätt att minnas om man har stora eller små bokstäver i lösenord :-)