1.10.09

Besök hos barnmorskan

Tidigare i veckan var vi in på besök hos barnmorskan. Jag och Sjuan åkte dit.
Först fick hon känna på magen och knodden ligger fortfarande med huvudet neråt, från att ha varit rörligt är huvudet nu ruckbart. Så jag antar att den kanske sjunkit längre ner?

Jag fick också känna huvudet med mina händer, eller ja, man kände något hårt och hon sa att det var skallen. Häftigt!

Hjärtslagen var bra, 148 slag i minuten, så det var en betydligt lugnare bebis idag än sist.
Blodtrycket var bra på mig och vikten landade på 89kg. En viktuppgång på hittills 10 kg
Det känns i knäna om inte annat...

Vi ska tillbaka 12 oktober då vi gått 36 fulla veckor och då är det dags för UL för att se hur knodden ligger därinne, ska bli himla trevligt att få se Sjuan igen - denna gång aningens större än sist ;-)

38 dagar kvar till beräknad förlossning och det är helt fantastiskt detta! Att få vara gravid, att få bära vårt kommande barn, att känna när den buffar runt och rör sig, det är helt underbart! Nu är man nyfiken på vilken liten parvel som ligger därinne.

7 kommentarer:

Malin - brandteknologen sa...

Ja, vi var på ett ställe som åtminstone ligger i närheten av Älvsjö (kan inte riktigt geografin däromkring :P), Karbin heter det. Min pojkväns syster bor i Älvsjö.

Vad bra att det ett lyckat besök hos barnmorskan =)

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Hej!
Tack för ditt stöd, det betyder så mycket :-)

Jo nu helt plötsligt ska vi få remiss...Vet ej till vad, men jag gissar IVF... Vår doktor är så fåordig, och man får fråga allt 7 ggr och får ibland inte svar allafall...

Hoppas ditt barnmorskebesök gick bra :-)

Varmaste kramen Ninna

Lillsis sa...

ooo tänk om ni ser könet på 7an när ni gör UL. Spännande! Kram

Jenny sa...

Hej vännen

Åh va spännande, det är nära nu för oss båda:o)

Vi ska också på UL igen den 12 oktober.....om inte lillen har tittat ut redan;o)

Kramar!!!

Malin - brandteknologen sa...

Hon har inte bott i Älvsjö så länge, köpte hus där för bara nåt år sen eller så. Och hon är inte från trakten, så jag tror tyvärr inte det är någon du känner. =)

Joanna sa...

Åh, så härligt!!!! Det låter verkligen underbart, allt du skriver =)

Stor kram!

Chris Andersson Karinsdotter sa...

Hej!
Tack för din kommentar!
Vi fick vårt sista missfall för 2 månader sedan, vårt första hade vi redan i våras, i Mars.
Det är kämpigt, men vi lever för tron och drömmen.

Önskar er lycka till!!!!!
Kramar