24.8.09

Vi har hittat vagnen

I lördags bestämde vi att det var dags att kika på vagn. Jag vet - leveranstiden är lång och bebisen kan komma innan - men det ordnar sig då.
Vi har inte velat köpa saker för tidigt eftersom vi varit rädda. Nu ska man ju inte tänka så hela tiden att något kan gå fel - men när det en gång har gjort det blir man lite restrektiv.

Vi visste inte att Crescent, förutom cyklar, även gör barnvagnar och hade sett denna på bild tidigare. Nu provkörde vi den i butiken, testade alla funktioner, jag testade att lyfta den för att se om jag skulle orka (klen som jag är) och vi kom fram till att this is the vagn!

Crescent Classic heter den och nu ska vi bara bestämma vilken färgkombination. Det bär emot mina principer - egentligen kunde jag tänkt mig en begagnad vagn för att spara pengar.
Men det kryllar inte av dessa vagnar på begagnatmarknaden så det får bli en flong ny.

Bilbarnstol tittade vi också på och vet nu vilken som fungerar till vår bil. Eftersom den har skålade säten (Saab 9-5) så fungerade inte den första varianten av Akta Graco. Men den dyrare modellen hade en fin finess som gör att det fungerar ypperligt. Den har dock inte lika lång leveranstid som vagnen.

En märklig dag för oss båda. Det känns overkligt att titta på vagn och barnbilstol. Men väldigt spännande också!

5 kommentarer:

MochM sa...

Visst känns det galet? Det är likadant för oss, vi hämtade vår bilbarnstol igår och vi har BF på torsdag! Ändå känns det fortfarande galet, så räkna med att det håller i sig minst till bebis ligger där i era armar!
Kram!

pärla sa...

Kanske overklighetskänslan håller i sig även när lilla bebisen ligger där i famnen, men den lär gå över med åren... :)
Grattis till fin vagn!

Jenny sa...

Åh, jag förstår precis vad du menar. Helt galet att köpa vagn....fast man är ju gravid, haha.

Bilbarnstol har vi inte bestämt än vilken vi vill ha. Men tack och lov är det inte direkt samma leveranstid på dem.

Vi kollade också på en Crescent Classic från början, men har nu valt Kronan istället. Men en vän till mig har Crescent Classic och är jättenöjd.

Kram!!!

Josse sa...

Hej! Vad kul att du gillade min förlossningsberättelse. Det är en helt fantastisk upplevelse!

Lycka till med kommande bebben, du har en underbar tid framför dig.

Jo ang vagnen så är vi jättenöjda över våran crescent classic, väldigt bra komfort för bebisen hon sover så gott i den..varje dag :) Kram Josse

Anonym sa...

Hello, thiѕ weеkеnd iѕ fastiԁiouѕ
in ѕupport of me, ѕince this mοment i am reaԁing
thіs fantastiс eduсational artіcle here at my house.


Here iѕ my web рage :: http://www.sfgate.com/