25.8.09

Men jag kan faktiskt inte förstå

Förlåt mig, men jag kan faktiskt inte förstå varför man blir gravid utan att skydda sig och efteråt kommer på att det var fel karl, eller jobbsituationen var tokig eller liknande.
Varför tänker man inte efter före?

Okej att man kan bli gravid för att kondomen spricker eller för att man är superfertil och p-piller inte biter ett dugg. Men alla som slarvar och alla som inte tänker efter? Jag begriper faktiskt inte och kommer nog aldrig få svar på det heller.

Det är inte deras fel att vi som ofrivilligt barnlösa får kämpa. Men det känns som ett hån att man kastar bort en gåva man fått när det finns så många som verkligen vill vara gravida.

2 kommentarer:

MochM sa...

Jag håller med.
Men det är konstigt, jag tänker ibland att jag önskar att jag en gång då, när jag var yngre, slarvat lite och kanske suttit här med barn redan och inte fastnat i IVF-karusellen och varit ute i sista stund.
Fast å andra sidan. Det hade inte gjort någon skillnad. Mina äggledare var ju paj redan då jag var 17. Dessutom är det ju med finaste M jag vill bilda min familj.
Men ibland ibland smyger sig den där tanken på ändå. Man kanske inte ska vara så klok och eftertänksam alla gånger, typ...
Konstig kommentar kanske och svårt att förstå, kan ju inte riktigt förklara det för mig själv...

mirakelester sa...

Jag håller med dig helt! Tänk att bara kasta bort en sådan gåva. Det värsta tycker jag att det är att många gör det om och om igen...
Kram