29.8.09

Hunden med mig i släptåg

Idag släpade jag mig ut i skogen. Ren lathet att jag inte gjort det tidigare eftersom vi brukade vara duktiga med att ta promenader där med hunden. Den sistnämnde var lyrisk när han insåg att han skulle få gå på skogspromenad. För att vara så liten (3kg) så drog han ivrigt iväg med mig i släptåg. Vi körde en deal, han fick stanna o nosa på saker och jag fick stanna och plocka med mig ljung, rönnbär och mossa hem i korgen.

Jag var lite svettig när jag kom hem. Det tar ju på krafterna att vagga fram i gummistövlar. Fick sådana hugg i underlivet också, först kändes det som jag var kissnödig och sen högg det till. Måste fråga barnmorskan på måndag vad det kan vara.

Innan skogen begav vi oss iväg på loppis hemmavid. Jag älskar loppisar! Denna gång skulle dock sambon följa med för han tycker om när det är gårdsloppisar. Bonussonen var mäkta förvånad att farsan skulle med för en gångs skull. Han var nöjd när han fyndade ett förstoringsglas - gratis. Och en av gubbarna tyckte jag kunde jobba som säljare i Istanbul för att jag prutade så dant.

Det var även Bondens dag i Mariefred och jag var bra sugen att åka dit för att se om jag kunde få fatt på Jenny (som också går igenom samma sak) men det blev inte så idag utan vi får försöka ses vid ett annat tillfälle.

Vad har ni gjort i helgen?

3 kommentarer:

Alma sa...

Jag vill också ut i skogen! Vad härligt det låter, tyvärr börjar jag få svårt att gå nu också, kanske är foglossning eller nått, jag vet inte.. Ska försöka mig ut på en mini promenad sen iaf, håller på att bli galen av att inte kunna röra mig som jag brukar.

Annars har jag inte gjort så mycket.. Shoppat nya mamma kläder och hälsat på släkt..

Kram

Jenny sa...

Var på bondens marknad, hihi. Men som sagt, du missade inget.

Vi får ses en annan gång istället.

Kram!

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Ja, fråga barnmorskis om det där, jag har haft liknande grejer och fick då förklarat för mig att det hade att göra med livmoderns ligament som tänjs ut och att då kan typ stötar, nysningar, hostningar osv göra att det hugger till.

Tack snälla du för dina fina ord också!:.))