2.8.09

Föräldrapenningen...

Vilken djungel. Jag blir snurrig i kolan av att försöka planera.
När ska man lämna jobbet, ska man anmäla att man ska ha föräldrapeng, ska man jobba in i det sista, hur många dagar ska man ta ut.

Vilket virrvarr. Jag hade tänkt vara hemma minst ett år. Men jag vet ju inte riktigt när ledigheten ska träda in. Ska jag ta semester innan knodden kommer, och om h*n dyker upp senare än beräknat, då står man helt utan pengar om man inte börjar ta från föräldrapengen.
För jag tror nog inte jag vill jobba in i det sista, lite ledigt inför vill man ju gärna ha.


Hur har ni gjort, hur ska ni göra? Om du inte vill svara i kommentarsfältet, mejla gärna!
ivfkarusell[snabel-a]gmail.com


Sitter dessutom och svär över SJ och det banarbete som ska träda i kraft om en vecka.
I dagsläget tar det fyra timmar om dagen att ta sig till o från jobbet. Nu blir det buss/tåg och inte alls samma avgångar som tidigare vilket betyder omstrukturering.
Får hoppas jobbet accepterar att jag kan jobba hemifrån - jag kommer inte orka sitta över fyra timmar om dagen på olika transportmedel.

Vilket gnäll - dessutom är semestern slut...inte roligt.
Kram på er!

2 kommentarer:

Rallyrut sa...

halloj...ja visst är det en djungel! jag ansökte om föräldrapenning ca 5 veckor innan jag planerade börja ta ut dagar. tog semester tre veckor innan beräknad bf det var verkligen super skönt.... för att varva ner innan förlossningen... kram

fru L sa...

Ja, visst är det snårigt! Nu har vi anmält oss till en informationsträff på försäkringskassan- får se om det ger någonting. Pust, så tufft det låter att pendla långt varje dag! Här funderas det också för fullt hur föräldraledigheterna skall läggas upp... Hoppas att ni mår fint!