16.1.13

Vi är ju ändå ganska många i båten..men vem fan ska ro?

Hur många är medlemmar i Barnlängtan? Räck upp en hand

Vår familj är medlemmar i Barnlängtan och jag försöker även hjälpa till då och då när jag kan, bland annat har vi i Sörmland startat en patientföreningen som heter just Barnlängtan Sörmland.
Vi har inte kommit igång ordentligt - men vi är uppstartade i alla fall.

Vi är fortfarande medlemmar - fastän vi lyckats få ett barn.
Av den simpla anledningen att vi fått barn tack vare IVF och det finns många i samma båt.
Men vem skall orka ro?

Skall den som är mitt uppe i svängen orka? Ja en del gör ju det. Andra inte.
Eller skall man förlita sig på de äldre i gänget som gått igenom detta, ärrade utav erfarenheterna?
En del försvinner för att de är " klara " och har lyckats få ett barn - tack o hej.

Men ja för fan, jag ror gärna åt er för jag vill att ni skall ha ork att fortsätta kämpa för att få bli föräldrar! Oavsett om det blir via IVF, adoption eller fosterhem.

Jag ror utav bara helvete. Det är därför jag och Wabbie Foundation och fina Astrid har slitit med Wabbisarna som är till salu för att fler skall få chansen. Köp en Wabbis, stötta stiftelsen och fler har möjlighet att bli föräldrar.
 Jag trodde i min enfald att genomslaget skulle bli större på en del bloggar som ju faktiskt är ganska stora i den här genren. Men inte. Tack vare att andra har spridit det så har vi sålt en hel del kaniner som tur är ♥

Jag trodde att fler skulle sprida att Barnlängtan fanns genom att lägga upp en bildbanner likt denna

 Men inte. Färre medlemmar och minskad styrelse = att föreningen kanske försvinner.
Hur låter det? En stor röst skulle försvinna och allt jobb som är nerlagt förgäves?
Inte bra överhuvudtaget. Föreningen Barnlängtan behövs! Det blir ju inte färre människor som är ofrivilligt barnlösa och då är det viktigt med ett stort nätverk.


Orkar du också ta en åra och ro lite?
Det är viktigt att vi kommer i land någon gång! Ju fler desto bättre!






Inga kommentarer: