24.4.11

Att bli stucken med nålar?

Nu skulle jag önska lite personliga erfarenheter från akupunktur. Jag är oerhört nyfiken att testa gå på akupunktur tillsammans med sambon för att se OM det skulle kunna hjälpa hans simmare på något sätt.

Jag har ingen syskon-panik överhuvudtaget och det är inte aktuellt med akupunktur på ett tag, men vill gärna höra egna erfarenheter. Finns det någon som har manlig faktor som problem och som faktiskt blivit gravida på vanlig väg med hjälp av akupunktur eller andra saker?

Eftersom vi inte använt preventivmedel på ett år nu och inget har hänt så vore det lite spännande med små experiment för att se om något kan hjälpa naturen på traven.

3 kommentarer:

mirakelester sa...

Jag har egentligen inga erfarenheter av akupunktur och manlig faktor. Men jag tror benhårt på akupunktur och tror att det är värt ett försök.
När jag blev gravid med Ester så gick jag själv på akupunktur. Det var inför vårt andra IVF-försök och tanken var att jag skulle få akupunktur under hela behandlingen. Nu blev det ju inget andra IVF-försök för jag blev ju gravid spontant. Kanske var det så att akupunkturen hade sin roll i det hela. Dock har vi ju också manlig faktor, men med tanke på att det var endast jag som gick på akupunktur så kan det knappast påverkat simmarna ;)
Men jag tycker absolut att ni ska försöka!
Kram!

Lila sa...

Hej på dig ! Vi har manlig orsak till vår infertilitet och på oss har akupunktur fungerar att bli gravida på naturlig väg, trots läkarnas dom om att det inte skulle gå. Dock slutade det i missfall för ca 1 1/2 år sen, efter det har vi inte kört med akupunktur först nu vid vårt 5:e IVF. Jag tror absolut på att akupunktur fungerar då min akupunktör har fått flera infertila par att bli gravida både naturligt och vid IVF.

Kram L

Bölänge bor sa...

Jag har gått på akupunktur inför båda barnen, helt säker på att det har hjälpt oss ;-)

Jätte lycka till. Jag tror benhårt på akupunktur. inte gör det ont heller.