9.2.09

Ny morgonrutin

Det börjar ljusna ute och mitt ibland de tunga sakerna i livet kan man ändå någonstans ana ett slut på denna mörka, isiga vinter.
Solen som letar sig fram och värmer rosiga kinden. Gör att isen smälter och hoppet om en vår sakta närmar sig.

Min kropp är fortfarande trött efter förra veckans magsjuka. Många tankar som snurrar i huvudet, inte bara om barnlösheten, utan om det mesta.

Just nu känner jag mig ganska matt. Det är nog väntan, denna planering och fokusering på att skapa ett nytt liv. Väntan på att bara vänta och se om vi lyckas. Jag har ingen stress, åldern är till min fördel, men längtan finns där såklart.

Nya morgonrutinen denna vecka är att kissa på ägglossningstest. Ingen stegring idag.
Nytt test imorgon - onekligen spännande, för tänk om vi får göra ett nytt försök väldigt snart?

Vi hoppas men ser med försiktighet på framtiden. Vågar inte tro någonting alls.

Inga kommentarer: