3.1.09

En iskall vinter

Igår när jag var ute med hunden på tomten passade jag på att rita hjärtan på studsmattan, runt hela. Min lilla bonuskille tyckte det var så fint. Idag när vi vaknade hade vintern bäddat in alla hjärtan i vit nysnö.

Nyss ropade killarna på mig och älskade bonusen med rosiga kinder förkunnande nöjt att han gjort ett gigantiskt hjärta på hela studsmattan.

Ett barn i vårt hus. Sambons lilla pojke och min fina bonus. Varannan helg präglas vårt hus av Star Wars-lego, dataspel, en liten pojke sovandes i sin säng om nätterna. Ändå är längtan efter ett gemensamt barn starkt. Men vi älskar när han är här, det är full fart och vi har ett barn att tänka på. Lilla pojken, han är faktiskt snart 7 och väldigt nöjd över det. Han förstår också vad som hänt med det lilla syskonet som inte kommer till världen, han är väldigt medveten och förstående.

På kvällarna spelas allting upp som en förbannat dålig repris. Jag minns allt från natten och morgonen. Även fast det känns som evigheter sedan. Jag hade sammandragningar igår, men det var mest blod som kom ut, ont gjorde det, men inte alls i klass med nyårsdagen.

Tack för era snälla kommentarer, de värmer så oerhört!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det känns ju skönt att ni i alla fall ser det som att det är naturligt. Visst är det hårt, men det är inte ert fel. Och även om det inte är lätt är det bara att fortsätta kämpa. Jag kommer att fortsätta att följa din blogg och håller tummarna hårt för er. Ta det lugnt nu och låt både kropp och själ hämta sig ordentligt. Kram

Anonym sa...

Hur mår ni idag?

Det är fortfarande kallt, iallafall här. Men luften är hög och klar.

Kram