1.1.09

Det är du och jag nu

Min älskade sambo ligger här brevid i sängen och håller sin hand tryggt på mig
Han säger att det inte känns som att det var idag det hände.
Jag tror hela dagen har varit chockartad.

Har pratat med familj och vänner och fått så mycket stöd och omtanke. Det är en trygghet.

Vi har legat i soffan, tittat på tv, pratat och somnat om vartannat. Varit ute med hunden i det iskalla vintervädret med stora drömmar om våren.

Jag är glad för smärtan som är borta från min kropp. Vill aldrig mer ha så ont som inatt. Men att det skulle ske på bekostnad av vårt pyre räknade vi inte med.
Imorgon ska jag ta tabletter som gör att man får sammandragningar. Jag fasar, men allting måste ju ut och jag slapp ändå en skrapning.

Några dagars ledighet till, det behövs för att orka jobba. Hålla modet uppe men ändå tillåta sig själv att bryta ihop om det behövs. Så är livet, upp och ner och åt alla håll och kanter.
Vi önskar vi orkar åka med på karusellen ett tag till bara.

Tack för era fina kommentarer underbara människor, det berör och går rakt in i hjärtat.

Nu håller vi tummar och tår att min älskade syster ska få en problemfri graviditet. Min kära syster som blir mamma i juni. Vi skulle få nästan samtidigt, det hade varit underbart.
Älskade syster, tänk på din mage och er skrutt nu!

2 kommentarer:

Johbur sa...

Hej!

Ni gör rätt i att ligga på soffan och bara vara "du och jag" med din käre.

Ett litet ljus fladdrade hos oss för er igår. Önskar att vi snart slipper tända fler...

Önskar också att ni får uppleva er dröm, eller i alla fall början på, under 2009.

Kramar ICSI-systern Johbur (önskar även att vi ska slippa vara det, om du förstår mig rätt!)

Stapplande Steg sa...

Usch vad tråkigt! Så jobbigt när ni hade sett hjärtat slå och allt. En stor kram till dig!