7.3.14

Att inte vara sig själv

I min situation undrar jag såklart, ni som råkat ut för överstimulering - vad hände och hur länge tog det innan ni mådde bra?

Jag visste att man kunde svullna upp. Men jag visste inte att man kunde läggas in på sjukhus.
Var hemma någon vecka efter hemkomsten och började sedan jobba halvtid.
Hade foglossning och ont men det var bara ta det lugnt. Hade energi och sa till läkaren att jag ville jobba.

Idag är situationen annorlunda. När jag slutade med Fragmin (blodförtunnande sprutor) kände jag mig allt sämre. Från att ha bli andfådd när jag gick i trappor till att inte orka stå upp utan att ha svårt att prata för att jag blev andfådd. Känslan av att inte orka borsta håret för att armarna inte orkar hålla sig uppe.

Det är både psykiskt och fysiskt påfrestande.
Har besökt läkarna som inte hittar något. De har skiktröntgat och lungorna är bra. Ingen propp och inget vatten. BNP -blodprov var på 25. Ändå orolig om det är mitt hjärta som jobbar för mycket.
Vilopulsen har varit på 90-100 sedan november.

Är jag bara sliten efter allt som hänt sedan november?
Det faktum att jag faktiskt blev allvarligt sjuk.
Vissa dagar har jag legat och vilat/sovit för att ens orka jobba på kvällen i fyra timmar.

Det höll inte och min läkare på gynavdelningen kände inte igen mig när jag kom dit, andfådd och orkeslös. Han sjukskrev mig två veckor. Det fortsätter och jag som bara vill få en vändning och känna lite kraft och ork. Jag ger det ett par dagar till. Sedan får han sjukskriva mig längre eller så får någon ta tag i detta.

Trevlig helg alla rara!


Inga kommentarer: