1.8.12

De små mirakel som finns

Våra vänners flickor och Majsan till höger - full fart med såpbubblorna

Genom ofrivillig barnlöshet har vi lärt känna ett par som har kämpat i många år för att bli föräldrar.
Något som inte har fungerat alls, inte ens ett plus på stickan har de kunnat glädja sig åt.

De valde en dag att ställa sig i kö för att bli fosterföräldrar. Och det visade sig att det fanns två fina tvillingflickor som behövde ett hem ganska snart. Från inga barn till två glada tjejer som verkligen får dem att leva småbarnsliv med allt vad det innebär.

Första gången jag träffade tjejerna var på mitt jobb och jag hade så svårt att hålla mig från att inte börja gråta när jag fortsatte att jobba.
När vi nu besökte dem hemma var det första jag såg två små hängare precis innanför dörren med ytterkläder i barnstorlek. Att sedan få umgås med dem, två vuxna och två barn och att de är mamma och pappa - det är för mig helt magiskt.

Tjejerna har fått det bästa hem man kan tänka sig - två kärleksfulla föräldrar! En lugn mamma och en busig pappa - precis vad de behöver. Tryggheten och närheten.
Det gick inte att undgå att se hur stolta de är över barnen. Trots trötthet och full fart som det ju blir med barn - så lever de upp på ett annat sätt nu när livet kompletterats med två barn i familjen.

Älskade vänner - vi är så glada för er skull!

Inga kommentarer: