9.8.12

Närproducerat och ekologiskt

Grönsaker från Hornuddens trädgård

I största möjliga mån så vill jag äta ordentlig mat som är lagad från grunden. Hemma hos oss är det min sambo som lagar all mat och jag försöker ordna sallad.
Inne på Coop häromdagen fanns det närproducerade och ekologiska grönsaker från Hornuddens trädgård som jag köpte hem. Visserligen kostade tomaterna 89:-/kg - men jag betalar gärna lite extra för att äta bra saker som inte är besprutade och fraktade långväga.

Jag vet att alla inte har möjligheten att lägga de här extra kronorna på mat som är ekologisk och närproducerat. Men jag hoppas verkligen en dag att det blir möjligt för alla.



Jag har blivit mer medveten gällande mat och tittar gärna på innehållsförteckningen och försöker hitta det som inte har alldeles för mycket konstigheter i sig.

Jag tror att detta kommer att komma mer och mer - folk vill ha bra saker och inte bara fuffens.
Lite som på farmors tid helt enkelt.

Inga kommentarer: