31.7.12

Återbruk

Jag tycker inte om när saker slängs i onödan - jag ser en utmaning i att hitta på andra användningsområden för saker och ting. Älskar återbruk!

När vi var på Gotland passade jag på att handla Gysinge linoljesåpa hos min vän Noomi som driver café Smultronstället på Bergman center. Jag älskar den såpan - både effektiv och luktar gott.
Gjorde i ordning en enkel gåva till våra släktingar som hade varit barnvakt till barnen.

Flaskan är en gammal vinägerflaska. Spetsen är ett par tights som jag köpte på loppis för 10:-
Tagen som hänger runt flaskan kommer från ett klädesplagg och det gröna pappret är baksidan på ett kuvert jag fick från optikern.

2 kommentarer:

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Du kan ju gissa att jag gillar det här! Hade själv blivit superglad över en sån present.

Kram på dig!

Anonym sa...

Så personligt och fint och miljövänligt! Duktiga du!
Puss puss från Elvan <3