21.8.11

Den röda toaletten i plast

För någon vecka eller två deklarerade lillan ordet "Bajs" och tittade på mig samtidigt som hon la huvudet på sned för att verkligen understryka det hon sa.

Behöver du bajsa, blir min undran och hon nickar. Ska vi sätta oss på pottan då?
Sagt och gjort. Vi går ner där pottan står och tar fram en bok så att hon skall sitta kvar en stund.
Hon klämmer i och kissar! Jag blir sådär fånigt mamma-glad över att hon lyckats klämma fram mer än de fyra droppar som kom i pottan tidigare under sommaren.

Idag kissade hon på pottan igen. När hon deklarerar ordet bajs händer det att vi sätter henne på toaletten varpå hon pruttar och tycker sedan att hon är klar. Så fascinerande när de börjar lägga ihop ett och ett annat och utvecklas i rask takt.

Ord poppar fram ur munnen och hon är duktig på att härma vad man själv säger. Ibland lägger hon ihop ord, som idag när hennes huvud hamnade mellan lådorna och diskmaskinen (idiot till mamma som råkade stänga till och inte hann parera bort hennes huvud) varpå hon fick en glass som tröst.
När den var uppäten kom hon med glasspinnen i munnen och sa " Meeeejaa glass"
Jag smälte lika fort som glass i solsken. Tack Maja att jag får vara din mamma - om du förstod hur fantastiskt det är, men det tror jag att du gör för du är något alldeles speciellt.

Inga kommentarer: