11.9.09

Träff för blivande föräldrar

Onsdagsmorgon, precis svängt på motorvägen mot Stockholm. Jag kör hellre bil så jag kan få lyssna på hög musik och sitta för mig själv än kämpa med alla andra människor på bussar och tåg. Dessutom kan man prutta utan att någon bryr sig ;-)
Det märks att solen går upp senare, klockan var cirka 6.30 här

Inte helt ovanligt så lyckades jag inte komma innan köerna. Från Kungens Kurva och in mot Norrtull tog det en timme. Men det gör inget, så skönt med egen bil.Igår var det dags för träffen för blivande föräldrar. Barnmorskan var bra, om än lite överspelande. Ångrar mig djupt, när hon frågade hur alla visste att de var gravida, att jag inte sa att vi gjort provrör. Blir nämligen lite irriterad när människor verkar tro att gravid blir man hemma i sängen. Här ser ni ett bäcken och en bebis och en moderkaka i tyg som hon väldigt pedagogiskt visade hur förlossningen går till med.I helgen är det Västervik som gäller för lite kräftskiva, det ska bli trevligt! Jag kan ju sitta två timmar i bilen till jobbet så då ska ju en extra timme inte göra någon skillnad. Nu slipper jag dessutom köra själv.

Ha en superbra helg raringar!

1 kommentar:

Mikaela de Ville sa...

Håller med om att många tror att det är hur enkelt som helst att bli gravid, och att det sker hemma i sängen. Var till och med med om en som började prata syskon till vårt underverk som om att det bara skulle hända. Jag sa "ja vi får väl se, det är ju liksom inte så bara för oss". Varpå människan helt förvånad säger "jaha, är det så, måste ni göra provrörsförsök igen då"?
Duuuhhhh.... Suck.