16.12.08

I september ringer jag och meddelar att min nästa mens kommer att komma i början av oktober. Läkaren säger att det är svårt med tider nu för ett informationsamtal, kanske rentav i november.

Mitt hjärta faller till marken. Jag trodde det skulle komma igång så fort mensen var avklarad.
Läkaren vet att vi stått i kö i snart ett år och försökt få barn i två så hon glädjer mig med frågan om inte hon kan ta info-samtalet istället varpå jag såklart säger ja.

Vi får ett möte med information om hur behandlingen före själva provrörsbefruktningen kommer gå till. Jag får även se den spruta jag kommer ta i magen i cirka två veckor.
Hon frågade om jag vill prova själv men jag vågade inte. Bad istället att hon skulle prova sätta nålen i min mage och sagt o gjort. Klarar man av att lämna blod med nålar grova som sugrör (mja inte riktigt, men de är grova) så klarar man väl en liten ynka nål i magen.

Spraystart 16 september

Inga kommentarer: