29.12.08

Den som väntar...

Efter återinsättningen av vårt fina ägg väntade en lång tid innan själva graviditetstestet.

Innan vi kom igång med denna process hade vi berätta för respektive föräldrar. Det är skönt att få stöd och svårt att hemlighålla en sådan här sak. Visserligen vill man överraska med " ni ska bli mor/far-föräldrar" men vi insåg att det är bättre att berätta så de vet vad som pågår.


Jag mådde inte bra två dagar efter själva återinsättningen. Magen gjorde djävulskt ont och att göra nr 2 på toaletten var en pest. Att ens kissa var problem då jag knappt kunde huka mig ner.

Men så kom dagen, den 5 november, då det äntligen var dags för testet. Gick upp tidigt för sambon ville veta innan han åkte till jobbet.


Kontrollstrecket var starkt och teststrecket var svagare. Sambon menade att det var positivt. Jag vågade inte tro, fick för mig att det skulle varit ett starkt streck. Så fort klockan blev 9 ringde jag Carl von Linné och frågade.

- ett streck är ett streck, grattis ni är gravida!


Jag ringde sambon och återberättade vad kliniken sagt, brast i gråt och sa " vi ska bli föräldrar"

Helt ofattbart! Vaginalt ultraljud om tre veckor...


Inga kommentarer: