25.11.14

Jupiter är här!

Det har gått en tid sedan jag skrev. Jag vet inte om jag kommer fortsätta blogga eller inte.
Det får visa sig :)



Vid frukost den 10/8 känner jag något som knäpper till inne i kroppen och strax därefter börjar jag få värkar. Väl uppe i badrummet går slemproppen och efter det även vattnet. Vi väljer att åka in och kolla så det verkligen är vattenavgång.
Inskrivna 12.21 och öppen 2-3 cm med vattenavgång och Juppe som bajsat i sitt fostervatten.
Använder mig av den stora pilatesbollen och rullar fram och tillbaka och försöker ta värkarna. Hinner till och med äta en chokladbit ;-)
Vid 15-tiden är jag öppen 3-4 cm och arbetet fortsätter.

Får inte alls till lustgasen och värkarna tilltar. Vid 17.15 är jag öppen 6cm och vid nästa värk känns det riktigt ordentligt varpå Lasse får ringa på personalen som börjar förbereda.

Får äntligen till lustgasen och beter mig som en överförfriskad kroggäst klockan 2 på natten....
Ber Lasse att ta över ansvaret eftersom han ser på mig hur jag mår då jag inte har någon koll längre och inte heller tror personalen kan se det på mig.
Blundar mig igenom hela förloppet eftersom det gör så jävulusiskt ont.
Kan inte hålla tillbaka skriken som kommer heller för nu går det fort.
Krystvärkarna startar 17.35 och sedan går hjärtljuden ner på Juppe och det blir bråttom att få ut honom. Jag blundar fortfarande - totalt inne i lustgasen. 17.49 kommer äntligen vår fina pojke ut ♥


2 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis!

stapplandesteg sa...

Stort grattis till lillkillen!
kram
fd stapplandet steg