2.10.12

Min vän Majsan

Efter en härlig kalasdag (tack alla som kom och firade sambon ♥) i söndags när jag och sambon för en gångs skull var i fas med matlagning, bakning och städning (det tog 7 år innan vi lärde oss hur...) var vi så trötta i fötterna så medan karln dukade av och körde igång diskmaskinen spolade jag i vatten och badsalt i varsin hink.

Sedan satte vi oss tillrätta i soffan, min vän Majsan och jag och tittade på tv.
Det hela avslutades ganska hastigt när hon ville låna min hink som var större - hon insåg snart att den faktiskt gick att sitta i och provade att först doppa blöjan snabbt. Jag sa att hon kunde sitta försiktigt men när hon i samma veva pressar ner sin lilla kropp blir det ju såklart översvämning av vattnet som hamnade på golvet....
Snabbt ur med ungen och torka upp och sedan konstaterade vi att det fungerar bättre att bada i badkaret och inte i vardagsrummet i en skurhink.



1 kommentar:

Vita Villan sa...

Sötisen då!
Hur gjorde ni för att vara i fas?
Kram Sis.