26.10.12

Att renovera tar sin tid

Sannerligen. Vi flyttade in för snart 6 år sedan och har tagit det bit för bit. Man har inte alltid tid och verkligen inte de pengar att lägga på renovering. På tur står vårt sovrum. Sambon har målat taket vitt och nu återstår panel på en vägg och tapet på övriga. Vilken djungel av tapeter.






Lillan har varit hemma ett par veckor eftersom magsjukan har härjat på förskolan. En väldigt smittsam sådan. Eftersom jag ändå inte har något heltidsjobb längre så har vi passat på att få lite tid tillsammans.
Fördelen är att hon utan protester följer med på olika upptåg. Möte imorse på en arbetsplats där jag skall få lite timmar att jobba  - sedan iväg och lämnade lite kläder till en förening från min förening Omtanke och så till Flügger för att titta på tapet. Lagom till jag var klar hade lillan sprungit iväg till ett hörn av butiken och meddelade glatt att hon stod och bajsade.

Sista ärendet blev till min industridesigner som just nu hjälper mig med projekt som jag tror och hoppas på! Vore himla käckt om man någon gång kunde driva eget företag. Mina mål är satta.

Trevlig helg ♥

Inga kommentarer: