10.9.12

Västervik


I helgen var vi till Västervik på den traditionella kräftskivan tillsammans med goda vänner.
Det är fjärde året vi har den och vi är i en av vännernas föräldrars sommarstuga.
De vill för allt i världen inte missa denna tillställning, så de är alltid med! 11 vuxna blev vi och så fyra barn.

Dagen innan vi åkte var lilla missen så arg, hon fräste åt mig när jag klappade henne vid svansen.
Samma dag vi skulle åka fräste hon åt mig när jag skulle bära henne. Hon fräste och bet Lasse när han försökte. Tydligt tecken på smärta. Ringde min mamma som haft katt i alla år och hon sa direkt att de kunde vara kattvakt i helgen. En kompis skulle komma förbi och se till missen på lördagen, men om hon hade ont vågade jag inte lämna henne ensam.

Bästa mamma åker 10 mil för att hämta Pysan och vi kunde fara till Västervik.
En bula lokaliserades vid svansen som verkade ge med sig under helgen. De fick bära henne på söndagen och hon fick skjuts tillbaka till oss. Kröp upp och la sig i vår säng igår kväll. Älskade misse!
Tack bästa mamma o pappa för hjälpen!


Maja följde med på loppis i Västervik. Belöningen blev en glass, en av hennes favoriter är 
"sandviss"

Jag gillar Västervik - det är en fin stad!
Mysigt att komma iväg en stund efter hektiska veckor och tunga veckor efter att Tintin gått bort.
Ta hand om er!


Inga kommentarer: