23.9.12

Prostatacancern

Att jobba ideellt är min grej. Jag tycker mycket om att hjälpa andra och föra fram åsikter.
Har sedan 2005-2006 där någon gång suttit med i styrelsen för patientföreningen mot Prostatacancer här i Sörmland. Dit kom jag in genom en insändare i tidningen som dåvarande numera avlidna ordförande svarade på och vips så var jag med på ett möte och blev sedan fast. Märkligt hur livet kan te sig ibland. Men jag älskar att umgås med "mina" gubbar som alla är drabbade på något vis och se hur de engagerar sig och kämpar för att fler skall upplysas om denna hemska sjukdom. All cancer är förjävlig.

Förra söndagen var vi på torget i stan och tände 100 marschaller som var formade som Blå bandet-märkert. Det blev väldigt effektfullt och många, speciellt yngre, kom fram och frågae vad i manifesterade mot.

September är prostatamånaden. Killar, gubbar, karlar & män - glöm inte begära ert PSA-prov från doktorn!

1 kommentar:

Håkan Florin sa...

Tack alla som engagerar sig.Er manifestation med marshallerna var en jätte bra ide. Tycker alla patient föreningar gör så på en gemensam dag nästa år. Här i Värmland ska jag försöka få till det.
Håkan Florin