11.3.12

Varför vill inte fler ofrivilligt barnlösa sprida detta?

Jätteroligt med 30 beställningar på kaniner där pengarna som kommer in går till Wabbie Foundation. I ett försök att fler som vill bli föräldrar kan söka pengar därifrån. Det går trögt eftersom många företag inte vill hjälpa stiftelsen då de anser att det är "lyxproblem"

Därför är Wabbisarna ett försök till att få in pengar till stiftelsen så att fler kan få möjligheten.

Ändå kliar jag mig i huvudet. Varför är det inte fler ofrivilligt barnlösa som vill sprida detta på Facebook/bloggar med mera? Ingen kommentar varken här eller på sidan med IVF-bloggar.

Kaninerna säljs alltså utav Wabbie Foundation som grundades av Lars & Sandra Dekenno 2010.
Stiftelsen jobbar för att man skall kunna söka bidrag och på så vis kunna lindra kostnaderna för IVF/adoption.

En för alla - alla för en?

12 kommentarer:

Sara sa...

har helt missat det här, men nu har jag bloggat om det och samtidigt skickat iväg en beställning på en egen liten wabbis.

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Kommer på min blogg inom kort! En för alla- alla för en :-)

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Tack för din hälsning :-) Jag vågar ännu inte känna glädje, men om inte mensen kommer inom två veckor så ska jag försöka våga hoppas liiiiiite i alla fall:-)

Kram Ninna

Ph sa...

I'm in! :)

Moi sa...

jag har inte berättat för alla på min facebook hur vi har blivit gravida. jag känner mig inte trygg i det riktigt och tänker att säkert så är det många med mig som känner så och jag tror att det kan vara en av anledningarna.

Lasse sa...

Man kan väl dela även om man inte "kommit ut" som IVF-are. Bara för att man delar detta och väljer att stödja ofrivilligt barnlösa innebär ju inte per automatik att man själv är IVF-are.

IVF karusell sa...

Moi - Det förstår jag mycket väl! Men kanske du kan spara ner bilden och lägga som en gadget på din blogg? ♥

Miss S sa...

Detta har jag helt missat. Ska givetvis blogga om det så fort jag får tillfälle!

Unknown sa...

Klickade på Wabbisen och kom då till ett webhotell... hur gör man för att dela den då? Ska läsa på lite mer vad det är för något? Det är inte massa pengar som går till administration då? Tanken är fin naturligtvis.

Moi sa...

Lasse, jag tror att de flesta skulle koppla detta till att det tagit väldigt lång tid för mig och min sambo att få barn. Det tror jag faktiskt och jag vill inte det men jag har delat med mig på min blogg och det får vara så, kanske blir jag modigare sedan.

IVF-Karusell sa...

Moi - men då är det ju toppen att du delar på din blogg, man måste inte sprida det på sin facebook! men på bloggen är man ju i alla fall mer anonym. kram

Funderande mamman sa...

Hej! Jag skriver en del om ivf på min blogg. Just nu är det tufft då det ekonomiska är jobbigt. Det kostar som sagt ca 34 tusen för ett försök. Vi gjorde ett försök nu i våras men tyvärr gick det inte vägen och bara det var svinjobbigt. Jag ska absolut skriva om detta på bloggen. Kan vi söka från denna? Ta hand om er alla!
Med vänlig hälsning, Ulrika